Kommunikation mellem skole/Dus og hjem

Princip for kommunikation mellem skole/Dus og hjem

For lærerne gælder følgende

AULA skal kontrolleres dagligt på arbejdsdage. Efter en weekend /ferie skal det være kontrolleret senest efterfølgende arbejdsdag kl. 8.00

På AULA gives meddelelser til forældrene om bl.a.:

·     Undersøgelser

Lærerne kan også give meddelelser til de enkelte forældre.

Princip gældende for øvrige medarbejdere (bl.a. teknisk serviceleder/medarbejder og rengøringsassistent)

Man er som medarbejder forpligtet til som minimum at tjekke AULA to gange om ugen. Vigtige informationer fra ledelsen gives gennem AULA.

For pædagoger i børnehaven gælder følgende

Man er som medarbejder forpligtet til som minimum at tjekke intra to gange om ugen. Vigtige informationer fra ledelsen gives gennem AULA til medarbejdere.

For medarbejdere i DUS gælder følgende

Forældrene kan give korte meddelelser via sms til Dussens mobiltelefon. En medarbejder i DUS er ansvarlig for at sms’er læses.

Medarbejderne i DUS kan give meddelelser på AULA om bl.a.:

·     Undersøgelser

Der kan ligeledes gennem AULA gives meddelelser om madplaner m.m.

Forældrene kan her give meddelelse om, hvornår barnet må gå hjem, skal med et andet barn hjem osv.

Medarbejderne i DUS er forpligtet til at tjekke AULA to gange om ugen.

Forældre

Skolen forventer forældrene tjekker AULA mindst to gange om ugen. Meget gerne mandag og fredag. Forældrene kan hente app til AULA, her bliver man adviseret når der er nyt.

Forældrene vil her modtage meddelelser om bl.a.:

·     Undersøgelser

Meddelelser til DUS via sms skal være givet inden kl. 13.00 på skoledage og kl. 8.00 på skolefridage.

Forældrene kan sende meddelelser til skolen/lærerne i AULA. Hvis beskederne er af personfølsom karakter markeres beskeden “marker som følsom”. Hertil skal bruges NEM-ID som ekstra sikkerhed.

Presserende meddelelser til lærerne/skolen/Dussen bør ske telefonisk eller personligt.

Sundhedsplejerske

Sundhedsplejersken bruger ligeledes AULA til at informere forældrene. Forældrene kan også skrive til sundhedsplejersken.

Revideret d. 29. januar 2020.