Årsberetning 2023-2024
Skoleåret 2023-2024 har mildeste talt været en rutsjebanetur for skolebestyrelsen, og kan ikke sammenlignes med tidligere år.
Jeg kan personligt sige at det ikke har været nemt, og at det hellere ikke har været konfliktfrit i år.
Der har været mange følelser i spil for både forældrerepræsentanter og personale, men trods uenigheder har vi fundet hinanden igen.
Vi blev inden sommerferien sidste år varslet skolelukninger i Aalborg kommune, og allerede inden vi gik på sommerferie var vi inden på borgermesterens forvaltning og tale vores sag, sammen med de andre 7 små skoler i kommunen.
Da vi kom tilbage fra sommerferien, deltog bestyrelsen i alt hvad der kunne deltages i mht. til afværgning af skolelukninger, og vi har haft et utroligt godt samarbejde med de andre små skoler, som var i samme situation som os.
Vi var blandt andet til stormøde i Gudumholm med alle de berørte skoler, hvor vi havde inviteret politikerne til en alvorssnak.
Vi har haft protest på havnen i Nibe, sendt brev til byrådet, inviteret alle politiker ud til en snak og rundvisning på vores skole og vi har indsendt høringssvar.
Det hele endte med at skolelukning blev taget af bordet og fælles ledelse blev sat i spil i stedet for.
I den forbindelse kiggede bestyrelsen på flere muligheder for fællesledelse – vi kiggede på en Bislev-Sebber model og en Bislev-Nibe model.
Vi blev ”tilbud” fælles ledelse med Sebber, men da vi fik de endelige økonomiske udregninger på denne model, kunne vi se, at der ville være forbundet store usikkerheder samt om muligt en mere presset økonomi - og valgte derfor at anmode om fælles ledelse med Nibe skole.
Den korte version af denne historie er, at vi fra næste skole år skal have fællesledelse med Nibe skole.
Vi står dog i den ”heldige” situation at vi næste skole år har vores eget budget og egen bestyrelse.
Fra skoleåret 2025/2026 er det både fælles ledelse, fælles budget og fælles skolebestyrelse med Nibe.
Vi har ved sidste bestyrelsesmøde haft skoleleder Ann fra Nibe Skole ud til en snak, og i den forbindelse blev der informeret om at der i første omgang ikke vil komme nogen afdelingens leder ud til Bislev skole.
Vi har dog fået at vide at Susanne forsætter som DUS fællesleder, og også kommer til at stå for den daglige ledelse på Bislev i første omgang.
Der er stadig mange ubesvaret spørgsmål og en del ting der langt fra er fundet en løsning på og derfor ved jeg at vi i skolebestyrelsen igen i det kommende år får en KÆMPE opgave for sig, da vi skal sikre at vi forsat kan bevare det vores skønne skole med vores værdier, og ikke mindst trofaste og dygtige personale.
Nårh ja og så har de jo også lige varslet endnu flere besparelser …
Det glæder mig derfor at kunne fortælle, at vi har sat et stærkt hold til bestyrelsen næste år og jeg er helt sikker på at alle og en vil gøre deres bedste.
Skolebestyrelsen bestod i skoleåret 2022-2023 af:
Forældrevalgte – Martin, Maiken, Ninna, Mikela, André, Andreas, Tinna og Maria (suppleant)
Medarbejderrepræsentanter – Björk, Kamilla og Janne.
Når bestyrelsen tiltræder efter sommerferien, er følgende valgt:
Forældrevalgte:
Ninna Christensen (mor til Mads Emil i kommende 3. kl. og Frederik kommende 0. kl.)
Mette (mor til Mikkel kommende 3. kl. og Aja kommende 1. kl.)
Malene (mor til Sofie kommende 5 kl.)
Lena Juul Jensen (mor til Daniel kommende 0. kl.)
Sanne Gordon (mor til Lærke kommende 1. kl.)
Maria Noell Korsvang (mor til Rasmus kommende 1. kl.) – suppleant
Christina Glad Pedersen (mor til Mynthe i børnehave)
Laura Laursen (mor til Lauge i børnehave)
Cecilie Skjeie Jacobsen (mor til Hugo i børnehave og Herman i vuggestue) – suppleant
Medarbejderrepræsentanter:
Janne (børnehave/vuggestue)
Kamilla (skole/dus)
Björk (dus)
Skole:
Elevrådet har dette år søgt en pulje penge og har i den forbindelse fået bevilliget et tilskud til en cykelbane på Bislev skole – hvilket vi syntes er MEGA sejt gået!
Cykelbanen er allerede etableret og dette kan vi takke de forældre som søndag uge 23 kom med maskiner og ikke mindst arbejdskraft og fixede det.
Vi har fået folie på bussen, på den måde sikre vi en forsat rullende reklame for vores Landsbyordning + at der så næste år ikke er nogen tvivl om hvor bussen hører til.
Børnehave og vuggestue:
Der oplevelse dette år at der er kommet et bedre forældre sammenhold og generelt opbakning i børnehave og vuggestue, hvilket kunne ses ved dette års arbejdsdag.
Der er blevet bevilliget en ny legeplads til vuggestuen, men grundet besparelser er denne udskudt, ikke taget af, men blot udskudt.
Børnetal:
Efter sommerferien er vi 10 børn i vuggestuen, 19 børn i børnehaven, og 62 i skolen - så alt 91 børn.
Vi skal alle huske, at den vigtigste markedsføring af vores gode Skole, Børnehave og Vuggestue er, at vi som forældre omtaler vores landsbyordning positivt – sørg derfor at dele og evt. kommenter på det opslag skolen ligger op.
Vi vil også gerne opfordre til, at I bruger de forældrevalgte i bestyrelsen – har I gode ideer, ris eller ros, så er I altid meget velkomne til at give lyd.
Til sidst vil vi sige et stort farvel til Allan, da han jo fra næste år ikke længere skal være skoleleder.
Det kan jeg personligt og på bestyrelsen veje sige at vi er utrolige ked af og at vi virkelig kommer til at savne hans evige optimisme, altid realistiske og professionelle tilgang og kæmpe støtte han har været for bestyrelsen, personalet og ikke mindst vores børn.
En KÆMPE tak til dig Allan – og held og lykke med dit nye job, efter sommerferien.
GOD SOMMERFERIE TIL ALLE 😊
Mange hilsner fra
Bestyrelsen på Bislev Skole, Børnehave og Vuggestue