GoTutor

Rigtig gode gratis ressourcer til forældre

Vi har lavet et samarbejde med GoTutor, som er en del af Egmont via Lindhardt og Ringhof Uddannelse. GoTutor stiller en lang række ressourcer gratis til rådighed for dig som forælder.

Artikler med gode råd

GoTutor har en meget omfattende blog til forældre med skolebørn. Den dækker emner såsom trivsel, læring, opgaveskrivning, ordblindhed og øvrig viden til dig som forælder.

Bloggen udvikles løbende i samarbejde med bl.a. Akademisk Forlag.

Besøg bloggen her og tjek den løbende, da den hver uge opdateres med ny relevante indlæg.

Videoer til inspiration

GoTutor har udviklet ”Forældre Bootcamp”, som er en online platform med en lang række tips, råd og træningsøvelser, der skal gøre skolearbejdet mere hyggeligt og mindre træls. Blandt emnerne er motivation, trivsel, vigtigheden af hjernepauser og hjælp til overblik.

Du kan tilgå Bootcampen her.

Forældre Bootcamp rummer en række korte videoer, som er nemme og hurtige at gå til. På videoerne møder du Camilla, som er en førende læringsekspert.

GoTutor er en del af Egmont, som er Danmarks største mediekoncern. Egmont er en dansk fond, som hvert år giver næsten 150 millioner kroner til børn og unge, der har det svært. GoTutor indgår i Lindhardt og Ringhof Uddannelse – et af Danmarks største og førende læringshuse, som også rummer Alinea, Akademisk Forlag, Praxis, Ordblindetræning og Forstå.dk.