Gå til hovedindholdet
MENU
Aula_close Layer 1
Mobil menu

Skolebestyrelsens årsberetning

Årsberetning 2021-2022

Bestyrelsen for Bislev Skole, Børnehave og Vuggestue

 

Endelig! - så fik vi lov til at afholde den årlige sommerfest for hele Bislev skole, børnehave og vuggestue.

Bestyrelsen bestod i skoleåret 2020-2021 af:

  1. Forældrevalgte – Ninna, Martin, Christina, Susanne, Anne, Kamilla, Maiken og Mikela (suppleant)
  2. Medarbejderrepræsentanter – Marianne og Charlotte.

 

Når bestyrelsen tiltræder efter sommerferien, er følgende valgt:

  1. Forældrevalgte:

- Martin (far til Johannes i 2. klasse)

- Christina (mor til Lucas i 5. klasse)

- Maiken (mor til Ida i 4. klasse)

- Kamilla (mor til Nicklas i 0. klasse)

- Ninna (mor til Mads Emil 1. klasse og Frederik i børnehave)

- Mikela (mor til Sylvester i vuggestue/børnehave)

- André Brik Schultz (far til Theodor vuggestue/børnehave)

- Mette (suppleant) (mor til Mikkel 1. klasse)

 

  1. Medarbejderrepræsentanter:
  • Maria (børnehave/vuggestue)
  • Marianne (skole)
  • Kamilla (DUS)

 

Principper:

Igen i år har den stået på at få udarbejdet og revideret diverse principper og strategier – vi er næsten i mål med alle.

Dem vi har færdige er at finde på Bislev skole, børnehave og vuggestues hjemmeside:

Bislev Skole, Børnehave & Vuggestue (aula.dk)

Skole:

Vi fik tidligere i år en henvendelse fra Hou skolebestyrelse ang. den nye resursemodel og dens ingen bund i antal af elever.

Vi valgte at støtte op om det skriv de ville lave, men vi kan forstå på det hele at de ikke gik videre med det, da der næste år er lagt en bund i resursemodellen (min. 45 elever).

I slutningen af skoleåret modtog vi et skriv fra elevrådet, med en anmodning om indførelses af ”klassen-tid”.

Dette valgte vi at sige god for og næste år vil der komme klassens tid på skoleskemaet - en lektion om ugen.

Allan har også overbragt den gode nyhed til skolebestyrelsen at der i det nye skoleår vil blive investeret i en bus.

Børnehave og vuggestue:

Vuggestuen trives og der er flere børn indskrevet end hvad den er normeret til.

Det betyder dog at både vuggestue og børnehave er udfordret på plads og indtil at vuggestuen bliver gjort permanent er denne udfordring blevet løst ved at man har lejet Bislev IF klubhus og nu her inden sommerferie har de skønne førskolebørn haft fornøjelsen af at være derover.

Det har givet den fornødne plads i resten af børnehaven og vuggestuen og det har både børn og personale nydt godt af.

Efter sommerferie er vi stadig udfordret på plads og vil derfor forsætte med at benytte klubhuset.

Denne gang vil det være alle børnene der på skift for glæde af klubhuset ved at de får en ugentlig dag hvor de kommer over i forskellige grupper.

GOD SOMMERFERIE TIL ALLE 😊

Efter sommerferien har vi 12 børn i vuggestuen, 22 børn i børnehaven, og 66 børn i skoledelen – så, i alt 100 børn og ud af dem ca. 40 meldt i DUS.

Vi fra bestyrelsen vil gerne takke alle jer forældre for den store opbakning og gode omtale af Skole, Børnehave og Vuggestue I spreder ud.

Vi skal alle huske, at den vigtigste markedsføring af vores gode Skole, Børnehave og Vuggestue er, at vi som forældre omtaler vores landsbyordning positivt. 

Vi vil også gerne opfordre til, at I bruger de forældrevalgte i bestyrelsen – har I gode ideer, ris eller ros, så er I altid meget velkomne til at give lyd.

 

Mange hilsner fra

Bestyrelsen på Bislev Skole, Børnehave og Vuggestue